Friday, 11 December 2015

Genap setahun bekerja dari rumah.

Entri #73: Genap setahun bekerja di rumah.
Teks oleh: Umi Arbee Ali
Foto oleh: Umi Arbee Ali

Alhamdulillah. Genap setahun bekerja dan bisnes dari rumah. Dalam tempoh itu saya berjaya mengadakan simpanan pelaburan dan emas. Beberapa hadiah kerana mencapai target jualan:
- makan malam #sept25ksd
- buku kiamat oleh Puan Masayu Ahmad
- buku BAD, ADR oleh Puan Anys Idayu Zakaria
- emas oleh Puan Zalina Zulkapli

Apalah sangat semua itu, berbanding orang lain yang jauh memecut ke depan. Hingga mampu membina rumah untuk orang tua, punya nilai simpanan yang lebih besar, membayar bil perubatan ibubapa di hospital pakar, umrah sekeluarga.

Jika nilai wang kekayaan yang kalian intai, telah saya ceritakan di atas. Namun, saya lebih bersyukur tenangnya kehidupan, dapat uruskan persekolahan anak, asuh, ajar anak mengaji, homeschooling, membersih mengemas rumah sepuas hati. Beramal tanpa risau bos cari. Ini yang tak dapat dibayar dengan apa sahaja.

Maafkan saya jika kelihatan bongkak atau mempamer. Saya hanya mahu menyatakan kita suri di rumah boleh berjaya dengan bekerja dan bisnes dari rumah. Usaha tanpa jemu, jaga aliran tunai, bijak urus masa, merendah diri. Doa banyak-banyak. Yakin pada kemampuan diri, pada Allah. Kita bukanlah siapa-siapa. Kita asalnya dari tanah yang kita pijak dengan tapak kaki sendiri saban hari.

Nota Rezeki umi:
Jana wang dari rumah tak mustahil.
---
Mari jana wang dengan blog dari rumah bersama-sama kami. Belajar guna blog sebagai medium pengiklanan percuma. Bisnes produk digital yang mudah santai tanpa uruskan stok atau pos.
Pengedar atau dropship Anaedar DI SINI Qaseh gold bangi.

1 comment:

  1. Salam umi.
    Alhamdulillah syukur atas nikmatNya umi berjaya bertahan hingga hari ini.
    Terima kasih tak terhingga atas pengorbanan umi dan anak-anak untuk bak dan anak-anak juga.moga hari-hari yang mendatang dilimpahi berkat dari yang maha Esa insyaAllah
    **bersama membudayakan makanan sunnah insyaAllah**
    Ikhlas..bak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...